Anne goes Africa! - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Anne Harteman - WaarBenJij.nu Anne goes Africa! - Reisverslag uit Tiel, Nederland van Anne Harteman - WaarBenJij.nu

Anne goes Africa!

Door: anneharteman

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 September 2011 | Nederland, Tiel

Ik ben er al vanaf juli dit jaar mee bezig, maar sinds vorige week dinsdag weet ik het ein-de-lijk zeker: IK GA NAAR AFRIKA!
Ik krijg vaak de vraag waarom ik zo graag naar Afrika wil. Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik ben er nog nooit eerder geweest. Het is meer een gevoel. Afrika trekt mij heel erg. De mooie natuur, de mooie mensen, de mooie kleuren.
Bovendien lijkt het me geweldig mij helemaal onder te dompelen in een compleet andere cultuur en het westerse leven voor eventjes helemaal los te laten. Ik hoop in contact te komen met de lokale bevolking, om zo het 'echte' Afrika te kunnen zien. Ik ben benieuwd naar de cultuurshock! Zou het echt zo heftig zijn? Ik denk het wel!
Ik hoop ook echt mijn steentje te kunnen bijdragen, al is het maar in kleine dingen. Ik hoop dat ik goed word opgenomen in de Oegandanese samenleving, zodat ik weet wat waar ze behoefte aan hebben en ik dus weet wat me te doen staat om te helpen. Maar goed, dat is nog afwachten ...

Ik ben nu volop bezig met de voorbereidingen! De tickets zijn inmiddels geboekt en een aantal vaccins gehaald. Ik moet nog twee keer terug naar de GGD voor herhalingsprikken en dan is dat geregeld. Maandag begin ik met de malariapillen, ik ben benieuwd of ik gevoelig ben voor de bijwerkingen! Het enige wat mij dan nog rest is het regelen van het visum. Daar ga ik mij volgende week mee bezig houden. Daarna is het nog een kwestie van puntjes op de i zetten. En dan gaan met die banaan! Ik heb er zin in!

  • 06 Oktober 2011 - 20:23

    Maartje:

    hai An! Super leuk dat je het avontuur gaat opzoeken in afrika! Las toevallig je verhaaltje bij de hema dus heb bij deze ook een kleine bijdrage geleverd aan de hema-spulletjes ;) Ben benieuwd naar je verhalen straks en wens je vooral veel moois toe daar. liefs, Maartje

  • 18 Oktober 2011 - 09:44

    Mama:

    hoi meid, gelukkig goed aangekomen! Hoe was je reis? Het duurde wel lang he? Hopenlijk heb je goed geslapen en ga je vandaag voorzichtig beginnen aan het grote avontuur. succes en we willen foto's zien hier hoor. dikke kus

  • 18 Oktober 2011 - 17:20

    Tantje:

    Hoi meisje, alles goed gegaan met de vlucht? Mooi weer daar zeker! Heel veel plezier en we wachten op je verslagen en berichten. gr en dikke kussen van ons uit hier...

  • 18 Oktober 2011 - 18:04

    Pap:

    hoi schat, hoe gaat het daar? goed aangekomen ? ik ben erg benieuwd naar je eerste indrukken. laat het ons gauw weten.
    hoop snel van je te horen
    dag schatje van me

  • 18 Oktober 2011 - 18:47

    Laura:

    Hoi poepie,

    Hoe is het met je? Is alles een beetje goed verlopen? Wat een lange reis moet dat geweest zijn zeg! Je zult wel kapot zijn.
    Laat snel wat van je horen en drop een paar foto's :)

    X

  • 18 Oktober 2011 - 19:30

    Zusje:

    Lief zusje! Hoe is het daar? Ben zo benieuwd naar je verhalen :). Have fun en pas goed op elkaar. Mis je al! x

  • 19 Oktober 2011 - 09:39

    Emine:

    Anneeee! Ik ben SUPER SUPER trots op je! Ik heb altijd al geweten dat de mensheid gelukkig mag zijn met zo een persoon :) Hihi *slijm slijm*!
    Nee even serieus, ik vind het super leuk voor je.. Natuurlijk moet je iedereen een tijdje gaan missen, maar je zult er denk ik heel veel van leren!
    Nou, geniet ervan meid en pas goed op jezelf! Kussies x

  • 20 Oktober 2011 - 09:25

    Jan En Frederiek:

    Hoi An, hoe is het daar ? Maak er wat van en we zijn trots op je hoor, dat je deze uitdaging aandurft.

    XXXXJan en Frederiek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 21 Sept. 2011
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 41680

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Madrid

17 Oktober 2011 - 29 December 2011

Mijn reis naar Oeganda

Landen bezocht: