¡Hola Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anne Harteman - WaarBenJij.nu ¡Hola Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anne Harteman - WaarBenJij.nu

¡Hola Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Augustus 2013 | Spanje, Madrid

Hoi allemaal!

Terwijl ik deze blog schrijf zit ik op mijn kleine knusse kamertje, met de ramen wagenwijd open om te kunnen genieten van de geluiden van een grote stad. Overal om ons heen hoor je straatmuzikanten en straatverkopers in combinatie met Spaans geroezemoes en het gekletter van messen en borden. Op dit moment staat er een man met een accordeon zijn kunsten te vertonen onder mijn raam. Waarschijnlijk heeft hij het zichzelf aangeleerd, want het klinkt niet altijd even zuiver. Maar ach, dat maakt niet uit: het geeft zeker een goede sfeer!
Wij wonen aan het Plaza Mayor, een van de grootste en bekendste pleinen van Madrid. In de woonkamer hebben we een geweldig uitzicht over het plein. Ons appartement is typisch Spaans ingericht met lelijke donkere en ouderwetse meubels, maar is wel ontzettend sfeervol! Het is vrij klein en voornamelijk in de lengte gebouwd. Mijn kamer is ook vrij klein en heeft een piepklein balkonnetje. Zo’n typisch Spaans balkonnetje waar maar 1 stoel op past, afgeschermd met een zwart ijzeren hekwerk. Als je op het balkon zit kun je heerlijk genieten van het warme zonnetje en kijk je uit op een heel knus, typisch Spaans straatje met gekleurde huisjes en balkonnetjes zoals het mijne, afgeschermd met dezelfde zwart ijzeren hekwerken en witte luiken.
De eerste dag (woensdag) hebben Laura en ik veel rondgelopen in de stad. We kwamen al snel tot de ontdekking dat we hier goed kunnen shoppen! Dus Mam en Ted, jullie kunnen je hartje ophalen hier! Weten jullie zeker dat jullie niet vaker willen komen? :) Verder zijn er in Madrid ontzettend veel musea, voornamelijk met kunsttentoonstellingen. Waarschijnlijk gaan we die nog wel bezoeken, maar dan moet eerst ons Spaans een beetje verbeterd zijn.
Het Spaans blijkt toch nog wel lastiger als ik dacht! Ze spreken het ontzettend snel! Ik kan er vaak wel iets van maken, maar soms valt het kwartje ook pas vijf minuten later. Gelukkig kan ik mezelf wel redelijk verstaanbaar maken. Ze verstaan wel wat ik zeg, of snappen ze in ieder geval wat ik bedoel. Dus ik hoop dat het een beetje snel lukt om het vloeiend onder de knie te krijgen!
Gister (donderdag) is Femke aangekomen, ons derde huisgenootje. We hebben haar meegenomen naar het Parque del Retiro. Daar hebben we lekker even in het gras gelegen en Sangría gedronken. Tegen het eind van de middag zijn we terug gelopen naar het appartement. Onderweg kwamen we langs het hotel waar ik stage ga lopen. Het is echt een enorm hotel. Echt huge. Ik stond er wel even met knikkende knietjes naar te kijken met de gedachte dat ik het hier moest gaan maken. We hebben voor de ingang even naar binnen gegluurd, en dat er overweldigend mooi uit. Buiten de ingang stond er een echte piccolo (of hoe noem je zo iemand die deur openhoudt) met zo’n chique kostuum met van die punten aan de achterkant (heeft ook een naam, maar kom er even niet op, ga steeds meer op mama lijken haha :)).
Diezelfde avond hebben we afgesproken met alle vijf de stagiairs om tapas te gaan eten. Dat was heel gezellig. We zijn verschillende bars en kroegjes afgelopen om de tapas en de wijn uit te proberen. Prima tijdverdrijf :)!
Vandaag hebben we nog even de toerist uitgehangen met een bustour. Dit was wel handig om even wat meer overzicht te krijgen van de stad. We zijn uitgestapt bij het voetbalstadion van Real Madrid. Dat was immens groot! We konden helaas niet naar binnen, maar we hebben elkaar beloofd dat we sowieso één wedstrijd gaan bijwonen.
Vanavond gaan we nog maar weer een keer de straten van Madrid verkennen, maar dan voornamelijk de clubs. We hebben gisteravond iemand ontmoet die ons voor vandaag op de guestlist heeft gezet voor een of andere goede discotheek. Hoe wijs is dat ! :) Om twaalf uur is Femke jarig, dus hopelijk kunnen we het daar goed vieren!
Nou dat was een beetje een sfeerimpressie van hoe het hier is. Ik heb er even over getwijfeld of ik wel een blog zou schrijven, maar ik denk dat het toch wel handig is voor foto’s en mededelingen. Dus bij deze een aantal foto’s en de volgende mededelingen:

Mijn adres is:
Calle de Postas 26, piso nr. 4d, 28012 in Madrid

Mijn Spaans telefoonnummer is:
+34693036969

Ik gebruik dit nummer alleen voor bellen en smsen. We hebben hier gewoon internet, dus ik ben op mijn normale nummer bereikbaar via whatsapp.

Nou liefjes, jullie horen wel weer van mij als ik mijn eerste werkweek heb gehad.

Hasta luego!

Besos

Anne

  • 30 Augustus 2013 - 19:49

    Marlous:

    Hee Annie!

    Dat klinkt goed allemaal, ik ben benieuwd hoe het hotel bevalt :)
    Hopelijk tot in Madrid, groetjes uit Bangkok!

    Liefs xx Marlous

    & groetjes van Maarten ;)

  • 30 Augustus 2013 - 20:23

    Gerda:

    Hoi anne leuk hoor al die info! geniet ervan want maandag begint de drukte. fijn weekend alvast, liefs ma en pa

  • 30 Augustus 2013 - 20:43

    Marjolein:

    Annie!
    Het klinkt hartstikke gezellig daar! Jullie boffen met jullie geweldige appartementje!
    Je hoeft je geen zorgen te maken over je stage of over je Spaans! Jij gaat rocken in het Westin!

    Enne die voetbalwedstrijd.... 27 oktober is Barcelona-Real Madrid ;) maar eens uitzoeken of jullie dan hier komen kijken!

    Kusje

  • 30 Augustus 2013 - 21:07

    Inge Ursinus :

    Klinkt heel erg leuk , veel plezier !! Groetjes Inge

  • 31 Augustus 2013 - 21:06

    Tessa & Jeroen :

    Lief, lief zusje wat zien de eerste foto's er al goed uit! We hebben zon zin om te komen ik ga m'n hoefjes alvast slijpen voor het shoppen :). Geniet nog even van je weekend en heel erg veel succes maandag. You can do it girl! We zijn trots op je. XX Ted & Jeroen

  • 02 September 2013 - 11:07

    Oma Annie:

    Hallo Lieverd

    Nou gisteren heeft Anja mij geinstalleerd dat ik nou ook met jou kan schrijven en lezen.
    Leuk dat je het het daar fijn vind zo te lezen naar je verhaal.
    Nou dat spaans praten dat komt wel goed met jou daar zit ik niks over in.
    Dus dat hotel is wel chique heb ik wel begrepen uit je verhaal.
    Ik hoop lieverd dat je er een leuke en fijne tijd zult hebben en dat je veel ervaring op doet.
    Nou veel liefs en kusjes van Oma .
    Tot het volgende verhaal maar weer he?
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Anne

Actief sinds 21 Sept. 2011
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 41663

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Madrid

17 Oktober 2011 - 29 December 2011

Mijn reis naar Oeganda

Landen bezocht: